مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 21:562023-06-15اقتصادي

فرش دستباف آصادقی تویسرکان ثبت جهانی می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تویسرکان فرحناز رافع عصر امروز در اختتامیه جشنواره فرش استانی به میزبانی تویسرکان با اشاره به کاهش تعرفه ابریشم از 15 درصد به 10 درصد در سال جاری اظهار کرد: امیداوریم با کمک گمرک بتوانیم تعرفه ابریشم تا میزان هفت درصد کاهش پیدا کند اما فعلا 10 درصد از سوی دولت ابلاغ شده است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت دانش جوانی فرش دستباف در نزد ایرانیان است اگر ایران در این حوزه پیشرفت کند سایر کشورهای هم پیشرفت می کنند اضافه کرد: اقدامات زیادی از جمله راه اندازی شتاب دهنده تخصصی، مرکز رشد فرش برای ثبت ایده ها، استارت آپ های متعدد در این زمینه انجام دادیم.

رییس مرکز فرش ملی ایران با بیان اینکه اولین خانه خلاق فرش در استان سنندج افتتاح شد و راه اندازی دومین خانه خلاق فرش را در استان در برنامه داریم گفت: تلاش می کنیم فرش دستباف تویسرکان ثبت ملی و سپس ثبت بین المللی به عنوان نشان جغرافیایی شود برای اینکه بتوانیم روی نشان تجاری فرش دستباف تویسرکان و استان همدان اقدامات موثرتری را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه فرش نقش آصادقی که بزرگترین المان فرشی آن امروز رونمایی شد، فرش اصیل تویسرکان است که ثبت ملی و جهانی خواهد شد ادامه داد: با همت و مشارکت جوانان های این مرز و بوم و با همراهی معاونت علمی و فناوری وزارت علوم و پار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستباف آصادقی تویسرکان ثبت جهانی می شود

فرش دستباف آصادقی تویسرکان ثبت جهانی می شود