مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 01:452023-06-03بين الملل

اوکراین به میدان آزمایش تسلیحاتی تبدیل شده است


اوایل دی ماه 1401 بود که آمریکا اعلام کرد: «پاتریوت پیشرفته ترین و کارآمدترین سیستم دفاع هوایی خود را در اختیار اوکراین قرار می دهد»، اما در روزهای اخیر رسانه ها گزارش دادند که این سامانه دفاع موشکی توسط روسیه هدف حمله قرار گرفته است.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها- ایرنا نوشت: در طول 460 روز جنگ در اوکراین، ایالات متحده و کشورهای اروپایی علاوه بر تجهیزات سنگین نظامی، پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی را در اختیار اوکراین قرار داده اند که پاتریوت سرآمد آنهاست.

سامانه دفاع موشکی پاتریوت از چند دهه قبل، در زمره مهمترین سلاح های ارتش آمریکا قرار دارد و با وجود تردید و تعلل ، واشنگتن سرانجام آن را به کی یِف اهدا کرد.

اکنون در میدان جنگ اوکراین، ادعای برتری این سیستم و این که می تواند معادلات را در جنگ تغییر دهد، مورد سوال کارشناسان نظامی قرار گرفته است؟ وزارت دفاع روسیه روز 26 اردیبهشت اعلام کرد که با یک موشک هایپرسونیک سامانه پاتریوت ساخت آمریکا در اوکراین را هدف گرفته است.

پس از آن رخداد بود یک مقام آمریکایی به سی ان ان گفت: حملات روز سه شنبه 26 اردیبهشت مسکو به کی یِف احتمالاً به یکی از سامانه های پاتریوت اوکراین آسیب رسانده، اما آن را تخریب نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوکراین به میدان آزمایش تسلیحاتی تبدیل شده است

اوکراین به میدان آزمایش تسلیحاتی تبدیل شده است