مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 20:552023-06-21سياسي

استقبال کویت از ابتکارهای ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی


نخست وزیر کویت در دیدار امیرعبداللهیان از ابتکارهای ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی استقبال کرد و گفت: تلاش خواهیم کرد که زمینه های تقویت روابط بین کویت و ایران را تسهیل کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به کویت، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه که در کویت حضور دارد با احمد نواف الاحمد الصباح نخست وزیر کویت دیدار و گفت وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تبریک انتخاب مجدد احمد نواف الاحمد الصباح بعنوان نخست وزیر کویت و تشکیل کابینه جدید، برای دولت و ملت کویت  آرزوی موفقیت کرد.

امیرعبداللهیان روابط ایران و کویت را تاریخی خواند و افزود: در دولت دکتر رییسی توسعه روابط با همسایگان یک اولویت اساسی است و ما تحقق اهداف این اولویت را با جدیت ادامه خواهیم داد، چرا که معتقدیم همسایگان ما خاصه همسایگان حوزه خلیج فارس ظرفیت ها و در عین حال مشترکات بسیار زیادی برای همکاری با ما دارند.

وی ارتقای همکاری های اقتصادی، تجاری، حمل و نقل و دیگر زمینه های همکاری در کنار مشورت های سیاسی و امنیتی در روابط دو کشور ایران و کویت را یک ضرورت جدی خواند و افزود: ما پیشنهاد تشکیل یک مجمع گفتگو و همکاری های منطقه ای بین کشورهای حوزه شمال و جنوب خلیج فارس را دادیم که در صورت شکل گیری می تواند نقش سازنده ای در تقویت همگرایی و همکاری بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استقبال کویت از ابتکارهای ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی

استقبال کویت از ابتکارهای ایران برای تقویت روابط با کشورهای عربی