مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 12:052023-06-12سياسي

پاسخ امام به پرسش مهم آزادی زنان در اسلام


آزادی زنان، موقعیت آنان و فعالیت های سیاسی و اجتماعی شان از جمله مسائل مهمی بود که خبرنگاران خارجی، به مطرح کردن آن در دیدار با امام می پرداختند.

- ، عروس امام خمینی(س) که در ایام حضور امام، از نزدیک در جریان دیدارهای ایشان بود، به این مساله از نگاه خبرنگاران پرداخته و چنین ذکر خاطره کرده است: مساله زنان از جمله مسائلی بود که تقریبا بیشتر گزارشگران به صورت های متفاوت درباره آن از امام می پرسیدند.

خبرنگاری از امام پرسید: آیا اسلام با آزادی زنان مخالف است؟ نظر شما در این باره چیست؟ امام گفتند: اسلام هرگز با آزادی زنان مخالفتی ندارد، بلکه اسلام خود پایه گذار آزادی زنان است.

بعضی از این پرسش و پاسخ ها برای همسایگان ترجمه می شد و از آن هایی که خوششان می آمد از ما می خواستند که توضیح بیشتری برایشان بدهیم.

آنها با دیدن زنان و دانشجویان زنی که در دفتر امام مشغول فعالیت بودند همچنین زنان تحصیل کرده ای که با پوشش کاملا اسلامی چه از ایران و چه از کشورهای دیگر به دیدار امام می آمدند و آزادانه با ایشان صحبت می کردند، آزادی زن مسلمان را باور می کردند.

یک روز با آنها درباره برخی از احکام اسلامی صحبت کردیم.

از جمله اینکه پس از ازدواج و آغاز زندگی مشترک، مخارج زندگی با مرد است و زن هیچ گونه وظیفه ای در این باره ندارد، شگفت زده شده بودند و به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ امام به پرسش مهم آزادی زنان در اسلام

پاسخ امام به پرسش مهم آزادی زنان در اسلام