مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 09:402023-06-07اقتصادي

58 روستای شهرستان زرآباد نیازمند تامین آب شبانه روزی و پایدار


رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: از مجموع 74 روستای شهرستان زرآباد 33 روستا آب جیره بندی و فقط 16 روستا آب پایدار و 58 روستا محروم از آب شبانه روزی بوده و شدیدا نیازمند توجه مسوولان و وزارت نیرو هستند.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد گفت: از مجموع 74 روستای شهرستان زرآباد 33 روستا آب جیره بندی و فقط 16 روستا آب پایدار و 58 روستا محروم از آب شبانه روزی بوده و شدیدا نیازمند توجه مسوولان و وزارت نیرو هستند.

یونس نهنگی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: شهرستان زرآباد آب و منابع زیر زمینی غنی دارد اما مشکل اصلی نبود شبکه آبرسانی و فرسودگی شبکه های انتقال آب است بطوریکه بیش از 90 درصد شبکه آبرسانی فرسوده است و یا لوله های آب از زیر منازل مردم عبور می کنند.

وی بیان کرد: جای تاسف است که شهرستان زرآباد با 1200 چاه کشاورزی و 18 هزار هکتار اراضی دارای زیرساخت پمپ و آب برای کشت انواع سیفی جات و درختات میوه های گرمسیری و 6 هزار هکتار زیر کشت موز و 1500 هکتار زیر کشت درختان میوه های گرمسیری، فاقد آب شبانه روزی برای روستاها و شهر باشد و مردم تشنه و فریادشان بجایی نرسد.

رییس شورای اسلامی شهرستان زرآباد ادامه داد: سالانه میلیون ها مترمکعب آب از بزرگترین رودخانه با نام رابچ و همچنین رودخانه های بندینی و کاروان در محدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

58 روستای شهرستان زرآباد نیازمند تامین آب شبانه روزی و پایدار

58 روستای شهرستان زرآباد نیازمند تامین آب شبانه روزی و پایدار