مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 خرداد 1402 ساعت 15:552023-06-21فناوري

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری


این روزها همه جا صحبت از هوش مصنوعی (Artificial Intelligence یا به اختصار AI) است و به ویژه با معرفی مدل زبانی ChatGPT، انواع مختلف هوش مصنوعی که قادر به انجام کارهای متنوعی مثل طراحی گرافیک، - نیز کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد و به سازمان ها کمک کند تا با سرعت و کارایی بیشتری به حملات هکری، بدافزارها و دیگر تهدیدات سایبری واکنش نشان دهند.

افزایش روز افزون خطر تهدیدات سایبری امروزه با افزایش دیجیتالیزه شدن و اتوماسیون کارها، سطح حمله (attack level) در همه سازمان ها در سرتاسر دنیا به طور قابل توجهی افزایش پیدا کرده است.

گذشته از این، افزایش دورکاری و نیاز سازمان ها به متصل کردن شبکه داخلی به اینترنت نیز نقش قابل توجهی در افزایش سطح حمله داشته و فرصت های زیادی برای هکرها فراهم آورده است تا به زیرساخت های آی تی سازمان ها حمله کنند.

از سوی دیگر، با پیشرفت فناوری ، تهدیدات سایبری نیز روز به روز در حال پیشرفته تر شدن هستند و هکرها از جدیدترین فناوری های روز مثل هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای توسعه بدافزارهایی خطرناک تر و پیدا کردن روش هایی جدیدتر برای حملات سایبری استفاده می کنند.

در چنین شرایطی که شباهت بسیار زیادی به اکوسیستم های طبیعی و تکامل همراه (co-evolution) بین شکار و شکارچی دارد، متخصصان حوزه امنیت نیز برای مقابله با تهدیدات سایبری باید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری

ضرورت استفاده از هوش مصنوعی در امنیت سایبری