مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 13:002023-06-18اجتماعي

طرح وارنیش فلوراید تراپی 9 هزار دانش آموز جمی اجرا می شود


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: طرح وارنیش فلوراید تراپی برای 9 هزار و 275 نفر از دانش آموزان 6 تا 12 سال در شهرستان جم انجام می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عاطفه قلاوند ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح وارنیش فلوراید برای دانش آموزان مقطع ابتدایی خبر داد و اظهار داشت: این طرح از ابتدای تیرماه سال جاری برای تمامی دانش آموزان 6 تا 12 ساله در شهرستان جم انجام می گیرد.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به اینکه 9 هزار و 275 نفر دانش آموز در این طرح به صورت کاملاً رایگان فلوراید تراپی می شوند، افزود: بر اساس این طرح، دانش آموزان به همراه والدین با مراجعه به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت تحت پوشش مراکز خدمات جامع سلامت، خدمت وارنیش فلوراید را به صورت رایگان دریافت می کنند.

وی افزود: فلوراید مایعی چسبناک و غلیظ است که بدون بی حسی و درد، توسط مراقبین سلامت و بهورزان با یک برس کوچک بر روی دندان های کودک مالیده و باعث حفظ سلامتی و افزایش مقاومت دندان در برابر پوسیدگی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید قبل از وارنیش فلوراید تراپی مسواک بزنند و توصیه می شود حداقل 2 ساعت بعد از وارنیش چیزی نخورد و بعدازآن نیز از غذای نرم و آبکی استفاده کند و همچنین تا 24 ساعت پس از وارنیش از مسواک و نخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح وارنیش فلوراید تراپی 9 هزار دانش آموز جمی اجرا می شود

طرح وارنیش فلوراید تراپی 9 هزار دانش آموز جمی اجرا می شود