مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 12:352023-06-10اقتصادي

بررسی تغییرات قیمت 4 قلم کالای لبنی در ستاد تنظیم بازار


سخنگوی انجمن صنابع لبنی ضمن تشریح دلایل افزایش قیمت اخیر محصولات لبنی، رشد هزینه های تولید را عامل اصلی افزایش قیمت عنوان کرد و گفت: ستاد تنظیم بازار در حال بررسی تغییرات قیمت 4 قلم کالای لبنی است.

- سید محمدرضا بنی طبا در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که چرا قیمت برخی محصولات لبنی در بازار افزایش یافته و میانگین رشد قیمت ها چقدر بوده است؟ اظهار داشت: میانگین افزایش قیمت محصولات لبنی در بازار 30 درصد نسبت به اردیبهشت سال گذشته است، اما هنوز چهار قلم محصول لبنی که مشمول قیمت گذاری بودند به قیمت قبل عرضه می شود.

سخنگوی انجمن صنابع لبنی در پاسخ به این سؤال که چرا کارخانه های لبنی قیمت ها را افزایش داده اند؟ گفت: رشد هزینه های تولید مهمترین عامل افزایش قیمت لبنیات بود و تقریبا همه مولفه های تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته اند و کارخانه های لبنی برای اینکه بیشتر متحمل ضرر و زیان نشوند مجبور شدند قیمت ها را افزایش دهند.

وی ضمن تشریح مواردی که هزینه های تولید را افزایش داده است، گفت: قیمت شیرخام حدود 70 درصد هزینه تولید محصولات لبنی را شامل می شود و بر اساس مصوبه وزارت جهاد کشاورزی در 20 اردیبهشت قیمت شیر خام از 12 هزار تومان به 15 هزار تومان در هر کیلو افزایش یافت که افزایشی معادل 25 درصد است، همچنین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی تغییرات قیمت 4 قلم کالای لبنی در ستاد تنظیم بازار

بررسی تغییرات قیمت 4 قلم کالای لبنی در ستاد تنظیم بازار