مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-11اقتصادي

راه هایی که خراسان جنوبی را به سوخت پایدار می رساند


اتصال به خطوط هفتم و یازدهم سراسری گاز و اتصال انبار نفت بیرجند به انبار استراتژیکی نفت رفسنجان از جمله راهبردهای اساسی برای بهره مندی خراسان جنوبی به سوخت پایدار به حساب می آید که پیگیری ها برای عملیاتی شدن آن ادامه دارد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ یکی از معضلات اساسی خراسان جنوبی از زمان تاسیس تاکنون ضعف زیرساخت ها در این استان کم برخودار کشور است.

هر چند گام های بلند متولیان امر چه در مرکز و چه در استان برای احداث و بهره مندی خراسان جنوبی از زیرساخت های حمل و نقل از زمان تاسیس این استان تاکنون برداشته اند اما هنوز تا رسیدن به سر منزل مقصود راه بسیاری است.

اما یکی از چالش های اساسی خراسان جنوبی کمتر توسعه یافته قرارگیری آن در انتهای خط بهره مندی از انرژی ها (گاز) است که همین نقصیه سبب شد تا در زمستان امسال که کمی از زمستان ها قبل سردتر بود شهرها و روستاهای خراسان جنوبی و واحدهای تولیدی آن با افت گاز مواجه شوند.

همین چالش سبب شد تا مسؤولان و وکلای مردم در مجلس شورای اسلامی در سفرهایی که رییس جمهوری به خراسان جنوبی داشتند این موضوع را با آیت الله رییسی درمیان بگذارند که رییس جمهوری هم دستورات لازم برای بهره مندی استان از انرژی های پایدار را صادر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه هایی که خراسان جنوبی را به سوخت پایدار می رساند

راه هایی که خراسان جنوبی را به سوخت پایدار می رساند