مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 17:502023-06-08سياسي

150 شهرستان، پزشکی قانونی ندارد


هم اکنون 150 شهرستان در کشور مرکز قضایی دارد، اما پزشکی قانونی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه قضایی خبرگزاری فارس، عباس مسجدی با اشاره به کمبود کادر پزشکی در سازمان پزشکی قانونی گفت: هم اکنون 150 شهرستان در کشور مرکز قضایی دارد، اما پزشکی قانونی ندارد.

   مسجدی افزود: در بسیاری از شهر ها مراکز به صورت تک پزشک فعال هستند که نیروی جایگزین ندارند و در بسیاری از شهر های پرجمعیت هم حجم پرونده ‎های موجود بیش از 3 برابر استاندارد های کاری تعریف شده است.

  وی با اشاره به مشکلات کار در پزشکی قانونی گفت: هیچ مراجعه کنند ه ‏ای در زمان مراجعه به ما خوشحال و دارای وضع مناسب روحی و روانی نیست؛ چون یا عزیزش را از دست داده، یا مصدوم و مجروح حادثه ی تصادف و یا نزاع است؛ لذا در حین دریافت خدمت، حزن و اندوه آن به پزشکان و سایر همکاران نیز منتقل می ‏شود.

رییس سازمان پزشکی قانونی افزود: این نبود جذابیت باعث شد تا حتی در فراخوان‏ های استخدامی که اعلام کردیم، متقاضی به تعداد کافی اعلام آمادگی نکند و نتوانستیم طبق مجوز هایی که در اختیار داشتیم، نیرو جذب کنیم.

وی گفت: با توافق وزارت بهداشت و درمان، برای 69 شهرستان، 69 سهمیه دانشجوی پزشکی در نظر گرفته شد تا این افراد پس از پایان تحصیلات پزشکی خود بر اساس تعهدی که دارند در شهرستان‏ های کم برخودار و محروم، فعالیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

150 شهرستان، پزشکی قانونی ندارد

150 شهرستان، پزشکی قانونی ندارد