مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 07:502023-06-11اقتصادي

مدیریت انرژی؛ آغازی بر پایان کابوس خاموشی


وابستگی انسان به برق، از زمان کشف این انرژی آغاز شد و تا امروز روند رو به تزایدی داشته است؛ به گونه ای که زندگی بدون آن کاملا مختل خواهد شد؛ در عصر حاضر ماشینی شدن جوامع را به سمتی سوق داده که تقریبا همه فعالیت ها به گونه ای به الکتریسیته گره خورده است.

- ایسنا/فارس وابستگی انسان به برق، از زمان کشف این انرژی آغاز شد و تا امروز روند رو به تزایدی داشته است؛ به گونه ای که زندگی بدون آن کاملا مختل خواهد شد؛ در عصر حاضر ماشینی شدن جوامع را به سمتی سوق داده که تقریبا همه فعالیت ها به گونه ای به الکتریسیته گره خورده است.

امروزه صنعت برق در همه جوامع، رکن اصلی و زیرساختی توسعه جوامع محسوب می شود و نبود یا کمبود برق منجر به توقف یا کندی و رکود همه فعالیت ها خواهد شد.

از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی تا اواخر دهه هشتاد، ایران در زمینه صنعت برق و ایجاد مراکز تامین و تولید و احداث و توسعه شبکه های توزیع اعم از فشار قوی، متوسط و ضعیف رشدی چشمگیر داشت و حجم تولید این انرژی پایه، به هیچ عنوان قابل قیاس با سال های دهه 50 و قبل از آن نیست.

علاوه بر این، با نگاهی کارشناسانه، ایران در اتکا به توان ملی در زمینه نیازهای تکنولوژیک این صنعت و برای ارتقاء توان تولید و توزیع برق نیز گام های بلندی را برداشت و در دوره ای، به بیش از 80 درصد خوداتکایی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت انرژی؛ آغازی بر پایان کابوس خاموشی

مدیریت انرژی؛ آغازی بر پایان کابوس خاموشی