مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 07:372023-06-18اقتصادي

«قزوین» استان یازدهم کشور در حوزه مهار تورم


معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین گفت: در حوزه مهار تورم استان یازدهم در کشور هستیم و همچنین سطح عمومی قیمت ها در استان قزوین به نسبت سایر مراکز استان ها مثل تهران و البرز پایین تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، علی رحمانی اظهار کرد: استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت و حدود یک و نیم درصد جمعیت کشور را داراست و با این وجود حدود پنج و نیم درصد اقتصاد صنعتی کشور را تامین می کند، در استان قزوین 42 درصد تولید در بخش خدمات و در کشور 50 درصد تولید خدماتی است.

وی بیان کرد: قزوین استانی تولیدی است و بیشتر اقتصاد آن در بخش صنعت و کشاورزی تامین می شود، یکی از بخش های مورد توجه که  ظرفیت توسعه و رشد را داراست، بخش خدمات است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استاندار قزوین با بیان اینکه در یکسال و نیم گذشته یک هزار و 266 جواز تاسیس در استان صادر شده است، افزود: این تعداد جواز برای بیش از 37 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است، در استان قزوین 40 هزار واحد صنعتی وجود دارد که 37 هزار آن فعال است.

این مسئول تصریح کرد: در این مدت حدود 629 پروانه بهره برداری صادر شده که 14 هزار شغل ایجاد کرده و باعث شده جزو یکی دو استانی باشیم که کمترین نرخ بیکاری را در کشور دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزوین» استان یازدهم کشور در حوزه مهار تورم

«قزوین» استان یازدهم کشور در حوزه مهار تورم