مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:252023-05-31اقتصادي

گیلان حدود 245 هزار هکتار مرتع دارد/ فصل چرا رعایت شود


رییس اداره امور مراتع گیلان، وسعت مراتع گیلان را 244 هزار و 986 هکتار دانست و گفت: یکی از بهترین اقدامات در مراتع رعایت فصل و ظرفیت چرا است.

- ایسنا/گیلان رییس اداره امور مراتع گیلان، وسعت مراتع گیلان را 244 هزار و 986 هکتار دانست و گفت: یکی از بهترین اقدامات در مراتع رعایت فصل و ظرفیت چرا است.

شاهین علیجانپور در گفت وگو با ایسنا، حفظ و احیای مراتع را یکی از وظایف ذاتی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری دانست و اظهار کرد: کنترل و مدیریت چرا در مراتع در دستور کار اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان قرار دارد.

وی وسعت مراتع گیلان را 244 هزار و 986 هکتار دانست و افزود: مراتع بخش اعظمی از منابع طبیعی استان را به خود اختصاص می دهند و خوشبختانه مرتعداران همکاری لازم را با اداره امور مراتع استان گیلان دارند.

رییس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با اشاره به آغاز فصل مجاز بهره برداری از مراتع از 15 خردادماه هر سال لغایت 15 مهرماه، عنوان کرد: یکی از بهترین اقدامات در مراتع رعایت فصل و ظرفیت چرا است.

علیجانپور بهترین شیوه و کم هزینه ترین روش برای احیا و اصلاح مراتع استان را رعایت فصل چرا دانست و متذکر شد: با توجه به شرایط اقلیمی و اکولوژیکی، گیلان جلوگیری از ورود دام به مراتع قبل از فصل چرا، موجب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان حدود 245 هزار هکتار مرتع دارد/ فصل چرا رعایت شود

گیلان حدود 245 هزار هکتار مرتع دارد/ فصل چرا رعایت شود