مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-13اقتصادي

جزییات جدید از انتقاد ظریف نسبت به عملکرد زنگنه در ماجرای ترکمنستان


بنده در جلسه سال 99 با آقای ظریف حضور داشتم و به خاطر دارم آقای ظریف انتقادات و گلایه های متعددی را از عمکلرد آقای زنگنه به دلیل تخریب روابط ایران و ترکمنستان مطرح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، پس از اعلام خبر امضای قرارداد واردات روزانه 10 میلیون متر مکعب گاز از ترکمنستان و احیای روابط دو کشور از سوی جواد اوجی وزیر نفت، مباحث زیادی درباره خطای فاحش دولت قبل در تخریب روابط ایران و ترکمنستان مطرح شد.

تجارت گاز با ترکمنستان می تواند علاوه بر پایداری شبکه گاز شمال و شمال شرق کشور، به افزایش سهم ایران در بازار گاز منطقه از طریق بازصادرات گاز به کشورهای دیگر و تامین گاز موردنیاز صنایع در ماه های سرد سال کمک کند؛ اما دولت قبل با لجبازی و عدم تسویه بدهی ایران به ترکمنستان، نه تنها این فرصت را از ایران گرفت بلکه کل روابط اقتصادی دو کشور را قطع کرد.

* ادعای انتقاد تند ظریف از زنگنه در ماجرای ترکمنستان و انکار ظریف در ابتدای هفته جاری و همزمان با فعالیت رسانه ای محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه ایران، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با انتشار توییتی اظهار داشت: آقای دکتر ظریف! حال که سکوت شکستید، در ایامی که وزارت نفت دولت سیزدهم بدون برجام موفق شده بدهی ترکمنستان را تسویه و قرارداد گازی را احیا کند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات جدید از انتقاد ظریف نسبت به عملکرد زنگنه در ماجرای ترکمنستان

جزییات جدید از انتقاد ظریف نسبت به عملکرد زنگنه در ماجرای ترکمنستان