مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 10:252023-06-03اقتصادي

شکوفایی اقتصاد عشایری و روستایی سبب تحکیم خانواده می شود


سرپرست فرمانداری تالش با اشاره به ایجاد بازارچه عرضه محصولات عشایری گفت: شکوفایی اقتصاد عشایری و روستایی سبب تحکیم خانواده ها می شود.

- فرامرز مرجانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اولین رویداد بزرگ عشایری استان با محوریت جشنواره آیینی کوچ، بازی های بومی و محلی عشایری، برپایی بازارچه و نمایشگاه عرضه توانمندی ها، تولیدات صنایع دستی، گیاهان دارویی و مواد لبنی عشایر استان گیلان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم تا بستر مناسبی برای تهیه و فروش اقلام تولیدی عشایر ایجاد کنیم، افزود: عشایر به ویژه در تولید لبنیات سهم بسزایی در امنیت غذایی مردم دارند.

مرجانی با بیان اینکه ایجاد بازارچه های دائمی عرضه محصولات عشایری به توسعه کسب و کار و پایدار بودن اقتصاد عشایر کمک می کند، ادامه داد: با رونق اقتصاد عشایر شرایط اشتغال جوانان عشایری فراهم می شود و از مهاجرت به کلانشهرها جلوگیری می شود.

وی با تاکید بر اینکه شکوفایی اقتصاد عشایری و روستایی منجر به تحکیم خانواده ها می شود، تصریح کرد: این شهرستان بیشترین تعداد خانوارهای عشایری گیلان را داراست که هر ساله کوچ بهاره خود را از خرداد ماه به سوی ییلاقات انجام می دهند و در پاییز به سوی قشلاق بازمی گردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکوفایی اقتصاد عشایری و روستایی سبب تحکیم خانواده می شود

شکوفایی اقتصاد عشایری و روستایی سبب تحکیم خانواده می شود