مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 خرداد 1402 ساعت 09:202023-06-18پزشكي

نکاتی مهم برای کاهش استرس کنکوری ها


روانشناس مرکز جامع خدمات سلامت حر بجنورد، نکاتی را برای کاهش استرس کنکوری ها و فراهم کردن محیطی آرام برای آن ها ارائه و بیان کرد: خانواده ها نقش مهم و موثری در فراهم کردن محیطی آرام و کاهش استرس در روزهای امتحان و کنکور برعهده دارند.

- جی پلاس، زهرا یوسف نژاد با بیان اینکه نحوه رفتار والدین به ویژه در زمان نزدیک به کنکور تاثیر مستقیمی بر عملکرد فرزند در کنکور می گذارد، افزود: نیاز است که والدین در حفظ آرامش محیط خانه تلاش کنند و از برگزاری مهمانی، رفتن به مسافرت در این زمان اجتناب کنند.

بهداشت نیوز نوشت؛ وی اضافه کرد: عملکرد والدین قبل از کنکور در حفظ آرامش و افزایش تمرکز بسیار موثر است، والدین باید فضای خانه را آرام نگه دارند و محیطی به دور از فشار روانی، تنش و استرس ایجاد کند.

یوسف نژاد انجام فعالیت های بدنی و خواب کافی را یکی دیگر از عوامل مهم در کاهش استرس در کنکوری ها ذکر و عنوان کرد: 7 تا 8 ساعت خواب، به ویژه شب امتحان و انجام فعالیت بدنی روزانه برای تخلیه انرژی نهفته بسیار مهم و ضروری است و موجب آرامش نسبی می شود.

روانشناس مرکز حر تنفس عمیق را راهکاری مناسب برای رسیدن به آرامش و کاهش استرس ذکر و بیان کرد: تنفس عمیق هنگام هجوم افکار، به رسیدن به آرامش کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی مهم برای کاهش استرس کنکوری ها

نکاتی مهم برای کاهش استرس کنکوری ها