مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 19:202023-06-06اقتصادي

ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه


رییس جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه و جایگزینی پنج محصول کم آب بر به دلیل محدودیت منابع آبی در این حوزه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدرحمت الله پریچهر ظهر امروز سه شنبه در گفت وگو با صدا و سیما اظهار کرد: با توجه به محدودیت منابع آبی و تداوم خشکسالی در حوزه سد کرخه مقرر شده تا الگوی کشت طبق محصولاتی باشد که علاوه بر تأمین نیاز خوزستان درآمد لازم را برای کشاورزان به دنبال داشته باشد.

وی افزود: بر همین اساس کشت برنج در حوزه سد کرخه ممنوع است و 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی این حوزه برای کشت ذرت، کنجد، سبزی و صیفی، ماش، لوبیا و سورگوم اختصاص خواهد یافت.

پریچهر به پشتیبانی ها و ارائه مشوق ها برای کشاورزان حوزه کرخه و اجرای الگوی کشت تابستانه بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، اشاره کرد و ادامه داد: کود، بذر و سم برای تولید مناسب محصولات یاد شده به بهره برداران تحویل داده خواهد شد.

رییس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد: از هم اکنون ترویج شیوه نامه های ارتقای بهره وری محصولات کم آب بر در گروه های مشترک با کشاورزان حوزه کرخه به اشتراک گذاشته شد و از سوی دیگر تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری به طور جدی در دستور کار قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه

ممنوعیت کشت برنج در حوزه کرخه