مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 10:452023-06-26دانش

ترکیب دو فناوری، خوانش مولکولی با نانوحفره را بهبود داد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، الکساندرا رادنوویچ، رییس آزمایشگاه زیست شناسی نانومقیاس در دانشکده مهندسی، سال ها برای بهبود فناوری نانوحفره کار کرده است، - رییس آزمایشگاه زیست شناسی نانومقیاس در دانشکده مهندسی، سال ها برای بهبود فناوری نانوحفره کار کرده است، که شامل عبور مولکولی مانند DNA از منافذ ریز در غشاء برای اندازه گیری جریان یونی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، الکساندرا رادنوویچ، رییس آزمایشگاه زیست شناسی نانومقیاس در دانشکده مهندسی، سال ها برای بهبود فناوری نانوحفره کار کرده است، که شامل عبور مولکولی مانند DNA از منافذ ریز در غشاء برای اندازه گیری جریان یونی است.

دانشمندان می توانند توالی نوکلئوتیدهای DNA را با تجزیه و تحلیل چگونگی ایجاد اختلال در این جریان در هنگام عبور تعیین کنند.

در حال حاضر، عبور مولکول ها از یک نانوحفره و زمان تجزیه و تحلیل آنها تحت تأثیر نیروهای فیزیکی تصادفی است و حرکت سریع مولکول ها دستیابی به دقت تحلیلی بالا را چالش برانگیز می کند.

رادنوویچ قبلاً با انبرک نوری و مایعات ویسکوز به بررسی این مسائل پرداخته است.

اکنون، همکاری با گئورگ فانتنر و تیمش در آزمایشگاه ابزار دقیق زیستی و نانویی در EPFL، پیشرفتی که رادنوویچ به دنبال آن بود را محقق کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیب دو فناوری، خوانش مولکولی با نانوحفره را بهبود داد

ترکیب دو فناوری، خوانش مولکولی با نانوحفره را بهبود داد