مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 07:302023-06-27اجتماعي

«13 تیر» تاریخ بازگشت نخستین گروه حجاج قزوینی از سرزمین وحی


مدیرکل حج و زیارت استان قزوین از بازگشت اولین کاروان زائرین حج تمتع استان در صورت عدم بروز مشکل در پروازها در 13 تیرماه خبر داد.

- بشیر سلیمی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اعزام 1105 نفر از زائرین استان قزوین به حج تمتع اظهار کرد: حدود 55 درصد از زائرین را بانوان و 45 درصد را آقایان تشکیل می دادند که اولین کاروان دوم خرداد ماه و آخرین کاروان هم 31 خرداد ماه مشرف شدند.

  وی افزود: اولین کاروان معمولاً 7 تا 10 روز بعد از عید سعید غدیر و عید سعید قربان باز می گردند که اگر پروازها با مشکل مواجه نشوند طبق اعلام سازمان حج و زیارت، اولین کاروان استان قزوین 13 تیر ماه و آخرین کاروان 31 تیرماه باز می گردند.

مدیرکل حج و زیارت استان قزوین با اشاره به فوت یکی از زائرین استان قزوین ادامه داد: این زائر که خانم و 72 ساله بود بر اثر ایست قلبی فوت می کند و جسد وی به استان منتقل و مراسم تدفین وی انجام می شود.

سلیمی خردسال ترین زائر استان قزوین در حج تمتع امسال را یک پسر 4 ساله به همراه پدر و مادرش و مسن ترین زائر استان را پیرمرد 98 ساله از شهرستان تاکستان ذکر و خاطرنشان کرد: تا تاریخ 29 اسفند 1386 استان قزوین در تاکستان 1600 نفر پشت نوبت هستند و در قزوین و حومه قزوین شامل آبیک، رازمیان، طارم سفلی و بویین زهرا 14000 نفر پشت نوبت هستند که هنوز به حج تمت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«13 تیر» تاریخ بازگشت نخستین گروه حجاج قزوینی از سرزمین وحی

«13 تیر» تاریخ بازگشت نخستین گروه حجاج قزوینی از سرزمین وحی