مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 13:552023-07-14سياسي

«خانواده و مدرسه» ارکان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند


امام جمعه موقت شاهرود با بیان اینکه خانواده و مدرسه ارکان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند، گفت: آموزش حجاب باید در مدارس، ساز و کار درستی به خود بگیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود به میزبانی مدرسه قلعه ضمن اشاره به ویژگی های ماه محرم، تاکید کرد: هیچ جامعه ای را نمی توان یافت که از دین و احساسات دینی تهی باشد لذا دین از مهمترین پایگاه های هنجار آفرینی در جوامع است.

وی درباره عوامل تأثیرگذاری عاشورا، افزود: الگو دهی اجتماعی و نقش آن در جامعه دینی به واسطه محسوس بودن و در دسترس بودن از جمله تأثیرات محرم و عاشورا محسوب می شود که در امر تربیت دینی بسیار مؤثر است.

تأثیر گذاری عاشورا امام جمعه موقت شاهرود با اشاره به بستری برای تربیت دینی مانند آموزش قرآن، احکام فقهی، یادگیری ادعیه و اذکار و تقویت باورهای دینی به مثابه دیگر ویژگی عاشورا، گفت: قدمت و گستردگی و تنوع این مراسم بر جذابیت آن می افزاید و از سوی دیگر عاشورا فرا زمانی و فرا مکانی محسوب می شود.

عبداللهیان افزایش کنترل و نظارت اجتماعی را از دیگر عوامل تأثیر گذاری عاشورا دانست و گفت: عاشورا موجب انسان اجتماعی و برقراری پیوندهای بین نسلی است عاشورا تبلیغ دین و جهاد تبیین که مهمترین رسالت مبلغین و مداحان محسوب می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«خانواده و مدرسه» ارکان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند

«خانواده و مدرسه» ارکان ترویج فرهنگ حجاب و عفاف هستند