مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1402 ساعت 14:102023-06-29بين الملل

زخم هایی که بعد از 36 سال التیمام نیافته است


بعد از گذشت 36 سال از جنایت صدام علیه مردم مظلوم و بی دفاع سردشت در حال حاضر مشکلات عدیده ای گریبان گیر مصدومان شیمیایی است، دردهای آنان التیام نیافته و برای بسیاری از مصدومان پرونده جانبازی تشکیل نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، نامش را که می شنوی خنکای هوایش و زیبایی و سرسبزیش را حس خواهی کرد،سردشت شهر کوچکی است اما وسعت زیبایی هایش خیلی بزرگ است.

این شهر زیبا با آب و هوای دلچسب و آبشار زیبایش شلماش در جنوب غربی آذربایجان غربی قرار دارد.

دیگر وصف خونگرمی مردمان این دیار به کلمات نمی گنجد چرا که مردم این شهر مرزهای مهمان نوازی را جا به جا کرده اند این شهر با شمال عراق همسایه است و اسم این شهر در کنار جنگ ایران با عراق که مورد حمله شیمیایی قرار گرفت، زیاد شنیده می شود.

اما هفتم تیر ماه 1366 و آن حادثه هولناکی که دل هر بشری را به درد می آورد و جنایتی که هرگز از اذهان پاک نخواهد شد و در حال حاضر کودکان آن روز، زنان و مردان امروز هستند که اثرات این جنایت را بر دوش می کشند و زخم های آنان التیام نبخشده است.

36 سال پیش حوالی ساعت چهار بعدازظهر یک روز تابستانی، بچه ها با هیاهوی کودکانه شان در کوچه  و برزن سرگرم بازی بودند و  پدران بر سر زمین و مادران نیز در بازار مشغول خرید در آن هوای نه چندان گرم، از دور صدای غرش هواپیماها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زخم هایی که بعد از 36 سال التیمام نیافته است

زخم هایی که بعد از 36 سال التیمام نیافته است