مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:152023-06-26اقتصادي

4 هزار و 600 کارگاه تولید صنایع دستی در اصفهان فعال است


مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: بیش از 4 هزار و 600 کارگاه تولیدی صنایع دستی با اشتغال زایی برای 60 هزار نفر در اصفهان فعال است.

- مرتضی نصوحی در گفت وگو با خبرنگار مهر به اقدامات دبیرخانه شهر جهانی و خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: اصفهان برای سال های طولانی بزرگترین تولید کننده صنایع دستی ایران بوده و بسیاری از ایرانیان، اصفهان را با هنر اصیل و باشکوهش به خاطر می آورند.

وی بیان داشت: تولید 60 درصد صنایع دستی کشور و وجود بیش از 70 هزار هنرمند صنایع دستی در استان، اصفهان را در جایگاه شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی قرار داده است.

مدیر پژوهش خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در سال 94 به عنوان شهر خلاق صنایع دستی و هنرهای مردمی به عضویت شبکه شهرهای خلایق یونسکو در آمد، ادامه داد: شهر اصفهان به دلیل جایگاه ارزشمندی که در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی در بلکه دنیا داشته بعد از پیگیری های متعدد مسئولین کشوری و استانی در سال 2015 میلادی رسماً از جانب شورای جهانی صنایع دستی به عنوان شهر جهانی صنایع دستی ثبت گردید.

وی افزود: شهر اصفهان اولین شهر در کشور است که از لحاظ تعدد و تنوع در رشته ها شناخته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 هزار و 600 کارگاه تولید صنایع دستی در اصفهان فعال است

4 هزار و 600 کارگاه تولید صنایع دستی در اصفهان فعال است