مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 22:302023-07-16سياسي

شورای نگهبان در طول 44 سال ماموریت خود را درست انجام داده است


رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران با اذعان بر این که شورای نگهبان هم در قانون اساسی و هم در نگاه امامین انقلاب جایگاه ویژه ای دارد، - ایسنا/مازندران رییس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات مازندران با اذعان بر این که شورای نگهبان هم در قانون اساسی و هم در نگاه امامین انقلاب جایگاه ویژه ای دارد، گفت: بر خلاف دوره مشروطیت، شورای نگهبان در این 44 سال با فراز و نشیب فراوان روبه رو بوده است و به رغم همه حملات و هجمه هایی که در سال های اخیر به انتخابات وارد شد، مأموریت خود را به درستی انجام داده است.

حجت الاسلام علی اصغر زکوی عصر یکشنبه، 25 تیر به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تدوین کنندگان قانون اساسی برای صیانت از شکل و محتوای نظام در اصل 91 قانون اساسی این مأموریت را به یک نهاد مستقلی به نام شورای نگهبان واگذار کردند.

وی دلیل تشکیل شورای نگهبان را پاسداری از احکام اسلامی و قانون اساسی دانست و افزود: شورای نگهبان با ترکیب 6 فقیه و 6 حقوقدان تشکیل شده است.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی 3 مأموریت برای شورای نگهبان در نظر گرفته شده و معمولا افکار عمومی با شنیدن نام شورای نگهبان، به یاد انتخابات می افتند که این فقط یکی از مأموریت ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان در طول 44 سال ماموریت خود را درست انجام داده است

شورای نگهبان در طول 44 سال ماموریت خود را درست انجام داده است