مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 10:122023-07-15سياسي

آخرین صحبت های فرمانده گیلانی زیر شکنجه ضدانقلاب


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، امیر سرلشکر شهید ایرج نصرت زاد مرداد ماه سال 1312 در خانواده مومن و مذهبی در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

  پدرش فتح الله در شهربانی کار می کرد و مادرش نیز یک خانم خانه دار، مومنه و حافظ قرآن بود، او از همان زمان کودکی، هوش و استعدادش زبانزد خاص و عام بود و به همین دلیل هم تحصیلات خود را در سن پنج سالگی در دبستان عسجدی آغاز کرد.

  وی سه سال دوره متوسطه را در دبیرستان شاهپور سابق (شهید بهشتی رشت) گذراند و سپس وارد دبیرستان نظام رشت شد و پس از سپری دوران تحصیل در زادگاهش، سال 1332 با ورود به دانشکده افسری ارتش مرحله دیگری از زندگی اش را آغاز کرد.

  آقا ایرج قصه ما پس از گذراندن دوره مقدماتی دانشکده افسری، خدمت نظامی خود را در استان فارس و شهر کازرون شروع کرد و مدتی بعد به شیراز منتقل شد و در تیپ 55 هوابرد خدمتش را ادامه داد.

  در آن تیپ مسئولیت هایی نظیر فرماندهی گروهان تا فرماندهی گردان را بر عهده داشت و همانجا موفق به اخذ گواهی نامه استادی در رشته چتربازی و دوره رنجر شد و سپس به آلمان اعزام شد تا برخی فنون عالی نظامی را در آنجا آموزش ببیند.

  او در ایام پیروزی انقلاب اسلامی و چند ماه پس از آن در ستاد نیروی زمینی ارتش مشغول به کار شد و پس از آنکه عوامل تجزیه طلب بیگانه، کردستان را آماج فعالیت ها و اهداف شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین صحبت های فرمانده گیلانی زیر شکنجه ضدانقلاب

آخرین صحبت های فرمانده گیلانی زیر شکنجه ضدانقلاب