مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 18:492023-07-11بين الملل

ترکیه یک گام دیگر به دریافت جنگنده های «اف-16» ازآمریکا نزدیک شد


به دنبال چراغ سبز ترکیه در خصوص پیوستن سوئد به ناتو، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که مشورت با کنگره در خصوص انتقال جنگنده های جدید «اف-16» به ترکیه ادامه می یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پس از چراغ سبز آنکارا برای پیوستن سوئد به ائتلاف ناتو، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه شنبه گفت که ایالات متحده مشورت با کنگره را در خصوص انتقال جنگنده های اف-16 به ترکیه ادامه خواهد داد.

خبرگزاری رویترز نوشت، ترکیه اکتبر 2021 خرید 20 میلیارد دلاری جنگنده اف-16 ساخت شرکت لاکهید مارتین و   80 کیت به روز رسانی برای هواپیماهای جنگی موجود خود را به آمریکا سفارش داد.

سالیوان پیش از نشست سران ناتو که در ویلنیوس پایتخت لیتوانی آغاز شد، گفت که جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آشکارا از این انتقال حمایت می کند.

این در حالی است که باب منندز رییس کمیته روابط خارجی سنای ایالات متحده که مانع از این انتقال شده بود روز دوشنبه گفت که در حال مذاکره با دولت بایدن در مورد این مسئله است و  هفته آینده در این زمینه تصمیم گرفته خواهد شد.

هم مقامات ترکیه و هم دولت بایدن مرتبط بودن موافقت آنکارا با الحاق سوئد به ناتو با فروش اف-16 را رد کرده اند، اما برخی از دیپلمات ها و تحلیلگران معتقدند که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه از عضویت سوئد برای تح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه یک گام دیگر به دریافت جنگنده های «اف-16» ازآمریکا نزدیک شد

ترکیه یک گام دیگر به دریافت جنگنده های «اف-16» ازآمریکا نزدیک شد