مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 19:152023-06-27اجتماعي

کیک 10 میلیون تنی بلای جان زنجانی ها!


مردم زنجان با وجود وعده های عملی نشده مسوولان به همجواری با حدود 10 میلیون تن پسماند روی یا کیک باطله روی خود عادت کرده اند، پسماندی که نه تنها محیط زیست بلکه جان مردم را تهدید می کند، - وی با اشاره به اینکه تا پایان شهریور(البته شهریور 1401) به یک نتیجه قطعی درباره تعیین تکلیف این پسماندها خواهیم رسید و کار مزایده انجام خواهد شد، اضافه کرد: تلاش ما استحصال پسماندها در همان محل شهرک است، یعنی بنایی بر جا به جایی پسماندها وجود ندارد.

یافتیان پسماند روی به ویژه لایه های زیرین را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد و گفت: به علت اینکه در گذشته فناوری لازم برای استحصال نبوده، لایه های زیرین حاوی فلزاتی شامل سرب و کادمیم است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه پس از استحصال این پسماند خاک باقی مانده در سردهات دپو خواهد شد، اضافه کرد: درآمد حاصل از فروش پسماندها در حل مشکلات استان و همچنین پروژه های عمرانی هزینه خواهد شد.

گفته های مدیر کل محیط زیست در سال گذشته محقق نشده است و هچنان مردم درگیر آلودگی پسماند هستند و مسوولان هم همچنان درگیر تعیین و تکلیف ان هستند.

  واگذاری عواید پسماند به مردم از حرف تا عمل! بحث واگذاری این پسماند و بهره مندی مردم از منابع مالی حاصل از فروش آن یکی از مباحث مهم و شعارهایی بود که از سالیان گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کیک 10 میلیون تنی بلای جان زنجانی ها!

کیک 10 میلیون تنی بلای جان زنجانی ها!