مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 13:352023-07-02اقتصادي

کشاورزان از کشت هر نوع شلتوک در حوضه آبریز کرخه خودداری کنند


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به محدودیت های آبی در این حوضه، کشاورزان از کشت هرگونه شلتوک به صورت غرق آبی و یا خشکه کاری خودداری کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، تورج نوروزی پیش از ظهر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به تعریف الگوی کشت و کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه اظهار کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده و به منظور تأمین آب موردنیاز برای اجرای الگوی کشت تابستانه در حوضه آبریز کرخه، آب مورد نیاز این کشت در حال رهاسازی است.

وی به سطح 40 هزار هکتاری مصوب در این حوضه آبی اشاره و بیان کرد: بر اساس الگوی کشت تعریف شده برای مصارف کشاورزی و کشت های تابستانه در حوضه آبی کرخه 468 میلیون متر مکعب آب در نظر گرفته شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تمهیدات و هماهنگی های لازم با بخش های مختلف در حال انجام است تا آب مورد نظر کشت های تابستانه تا پایین دست حوضه برسد و کشاورزان مشکلی برای تأمین آب کشت های خود نداشته باشند.

نوروزی ضمن اشاره به ممنوعیت کشت شلتوک در حوضه کرخه اظهار کرد: با توجه به محدودیت های آبی در این حوضه، کشت هرگونه شلتوک به صورت غرق آبی و یا خشکه کاری ممنوع بوده و کشاورزان باید نسبت به این مساله توجه جدی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزان از کشت هر نوع شلتوک در حوضه آبریز کرخه خودداری کنند

کشاورزان از کشت هر نوع شلتوک در حوضه آبریز کرخه خودداری کنند