مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 08:152023-07-08اقتصادي

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه 60 میلیون تیغه چاقو در کشور مصرف می شود که از این میزان حدود 8 درصد از چاقوی کشور را زنجانی ها تولید می کنند، - ایسنا/زنجان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه 60 میلیون تیغه چاقو در کشور مصرف می شود که از این میزان حدود 8 درصد از چاقوی کشور را زنجانی ها تولید می کنند، گفت: بیش از 80 درصد چاقوی مصرفی اصولا چاقوهای وارداتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، سیدسعید صفوی اظهار کرد: چاقوی زنجان یک تفاوت اساسی با چاقوی دیگر نقاط کشور دارد، این به این دلیل است که این صنعت ریشه در تاریخ شهر زنجان دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر به طور رسمی 700 کارگاه چاقوسازی با 1500 هنرمند دارای پروانه صنایع دستی در این صنعت فعالیت می کنند، تصریح کرد: این در حالی است که تعداد زیادی از هنرمندان این هنر بدون پروانه صنایع دستی در این صنعت فعالیت می کنند.

صفوی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی دولت اقداماتی را آغاز کرده است از جمله بیمه هنرمندان صنایع دستی که البته به کندی پیش می رود؛ چراکه باید اعتبارات به صورت ملی پیش بینی شود، عنوان کرد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود

نانی که با چاقوهای وارداتی سنگ می شود