مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 15:002023-07-10اقتصادي

امضای قرارداد 27 میلیارد دلاری عراق و شرکت توتال فرانسه


منابع عراقی اعلام کردند که عراق و شرکت فرانسوی توتال، قراردادی کلان برای اجرای چند پروژه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر به امضا رساندند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شفق نیوز، عراق و شرکت توتال فرانسه امروز دوشنبه قراردادی به ارزش 27 میلیارد دلار که حدود دو سال به تاخیر افتاده بود را برای اجرای 4 پروژه نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر امضا کردند.

این قرارداد در سال 2021 با سرمایه گذاری اولیه 10 میلیارد دلاری در جنوب عراق برای مدت 25 سال به امضا رسید، اما به علت اختلافات درخصوص شروط قرارداد به تاخیر افتاد.

عراق پیش از این بر سهم 40 درصدی خود در این طرح اصرار داشت اما در آوریل گذشته از موافقتش با کاهش سهم در این طرح به 30 درصد خبر داد و بدین ترتیب این قرارداد دوباره احیا شد.

بدین ترتیب کنسرسیومی متشکل از توتال انرژی با سهم 45 درصد، شرکت نفت بصره با 30 درصد و شرکت انرژی قطر با 25 درصد تشکیل شده است.

این قرارداد به کنسرسیومی که توتال آن را رهبری می کند اجازه ایجاد 4 طرح نفت، گاز و انرژی های تجدید پذیر را در جنوب عراق و در طول 25 سال می دهد.

از سوی دیگر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق امروز در دفترش از پاتریک پوانیه، مدیرعامل شرکت توتال فرانسه، استقبال کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قرارداد 27 میلیارد دلاری عراق و شرکت توتال فرانسه

امضای قرارداد 27 میلیارد دلاری عراق و شرکت توتال فرانسه