مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 05:302023-07-05پزشكي

«زئونوز»ها متهم اول بروز بیماری های نوپدید / وضعیت بروز این بیماری ها


رییس گروه مدیریت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت به تشریح وضعیت بروز بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان پرداخت و آنها را متهم اول بروز بیماری های نوپدیدی همچون کووید19 خواند.

- دکتر محمدرضا شیرزادی در آستانه روز جهانی مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و حیوان، در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شعار امسال روز جهانی بیماری های زئونوز مبنی بر توجه به بیماری های قابل انتقال از حیوان به انسان ، گفت: 60 درصد بیماری های عفونی در انسان ها و 75 درصد از بیماری های نوپدید، از حیوانات به انسان منتقل می شود؛ بنابراین این بیماری ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

شناسایی 200 نوع بیماری زئونوز در جهان وی با بیان اینکه بیش از 200 نوع از بیماری های زئونوز در جهان شناسایی شده است، اظهار کرد: بعضی از بیماری های زئونوز مانند هاری در صورت ابتلا 100 درصد کشنده است اما، با انجام واکسیناسیون و سایر اقدامات پیشگیری کننده 100 درصد قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: این بیماری ها به شکل عفونت ویروسی، باکتریایی و یا پریون (عواملی ساده تر و کوچک تر از ویروس ها) انتقال می یابند که تظاهرات بالینی متفاوتی از ضایعات مختصر پوستی تا بیماری های دستگاه گوارش، بیماری سیستم عصبی مرکزی و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زئونوز»ها متهم اول بروز بیماری های نوپدید / وضعیت بروز این بیماری ها

«زئونوز»ها متهم اول بروز بیماری های نوپدید / وضعیت بروز این بیماری ها