مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 15:302023-07-11سياسي

موتور محرک جهان بینی حکمرانی باورهای دینی است


مشاور رییس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی گفت: موتور محرک جهان بینی حکمرانی باورهای دینی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدناظمی اردکانی ظهر سه شنبه در همایش حکمرانی متعالی در اراک اظهار داشت: توجه به حکمرانی اسلامی منشأ توسعه و پیشرفت در بخش های مختلف است که در جامعه باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و خروجی حکمرانی ایجاد توازن در عرصه های سیاسی و اجتماعی است که با شالوده ایدئولوژی و باورهای دینی همراه است.

مشاور رییس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی افزود: ادبیات حکمرانی بالغ بر 2 دوره در ادبیات توسعه کشورها وارد شده و خاستگاه آن ادبیات، سازمان ملل است.

وی ادامه داد: در این نوع حکمرانی به چند محقق برجسته مأموریت داده شد که تحقیق کنند چرا در کشورهای مختلف آهنگ توسعه تند و یا کند انجام می شود، آنها مطالعات خود را انجام و گزارش ها را اعلام کردند و در نتایج این گزارش ها در کشورهایی که قانون کامل اجرا می شود و مردم در عرصه ها و در تصمیم گیری دخالت دارند، آهنگ توسعه تند است و در کشورهایی که مرزبندی بین حکمرانی وجود دارد، آهنگ توسعه قابل قبول است.

ناظمی اردکانی اضافه کرد: حکمرانی سه رکن دارد اما وجه تمایز مدیریت و حکمرانی مورد توجه است و مدیریت اداره یک سازمان و بنگاه را شامل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موتور محرک جهان بینی حکمرانی باورهای دینی است

موتور محرک جهان بینی حکمرانی باورهای دینی است