مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1402 ساعت 14:452023-06-26اقتصادي

برداشت آب از سد طالقان برای کرج 70 درصد افزایش می یابد


با اجرای 550 متر لوله گذاری اضطراری در منطقه حسن آباد، ظرفیت برداشت آب از سد طالقان برای بافت کرج تا 70 درصد افزایش می یابد.

- حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به دنبال انسداد خروجی آب سد کرج به دلیل رانش کوه و حادثه سیل و سرازیر شدن گل و لای در مسیر رودخانه کرج که موجب قطع جریان آب رودخانه و توقف انتقال آب سد کرج به تصفیه خانه شماره یک کرج و به تبع آن افت فشار و قطع آب در برخی مناطق کرج، برای کاهش زمان قطع آب در چنین مواقعی، افزایش ظرفیت برداشت از سد طالقان مدنظر قرار گرفت.

وی بیان کرد: بر این اساس عملیات لوله گذاری به طول 550 متر با لوله هایی به قطر 500 میلی متر در منطقه حسن آباد از روز دوشنبه 29 خرداد شروع شد.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز تصریح کرد: آب تصفیه شده تصفیه خانه آب شماره 2 کرج در رجایی شهر که منبع تأمین آب خام آن سد طالقان است، توسط یک خط انتقال 900 میلی متر و با ظرفیت 700 لیتر بر ثانیه به مخزن حسن آباد در عظیمیه می رسد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف ارتفاع ناچیز این دو تأسیسات از یکدیگر، انتقال آب از تصفیه خانه آب رجایی شهر به کرج مرکزی با محدودیت ظرفیت انتقال مواجه بود اما پس از بروز حادثه سیلاب رودخانه کرج و مشکلات بعدی پیش آمده در شبکه توزیع، این عملیات با هدف افزایش برداشت آب و با کم کردن ارتفاع خط انتق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت آب از سد طالقان برای کرج 70 درصد افزایش می یابد

برداشت آب از سد طالقان برای کرج 70 درصد افزایش می یابد