مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:462023-07-04سياسي

پایان تلخ منافقین؛ از تنفر عمومی تا مرگ هویتی!


مایکل روبین ، از کارشناسان میز ایران در مؤسسه آمریکن اینترپرایز در گزارشی تحت عنوان بچه های مجاهدین خلق کجا هستند؟ ، به بررسی نقش و جایگاه منافقین در تحولات داخلی ایران پرداخته است.

با توجه به وابستگی این مؤسسه به جریان نومحافظه کاران تندرو و جایگاه روبین به عنوان یکی از کارشناسان برجسته حوزه ایران که مدتی را هم در داخل ایران به پژوهش در حوزه های سیاسی پرداخته و برخی موضوعات خاص را کماکان با دقت دنبال می کند، مباحث مطرح شده در گزارش او از اهمیت نسبتاً بالایی برخوردار است.

یکی از موارد مهم مطرح شده در گزارش روبین، عدم محبوبیت منافقین در میان افکار عمومی ایرانیان و همسان انگاری آن با تنفر ایرانیان از رژیم بعثی عراق است.

از نگاه روبین، پنج دلیل بنیادی برای تنفر عمومی مردم ایران از منافقین وجود دارد که شامل تروریسم، خیانت ملی، ایدئولوژی غیرمعمول، فرقه کنترل ذهن بودن گروه و منابع مالی مشکوک و شبهه انگیز می شود و تمام این کلیدواژه ها را می توان در سخنان اعضای جداشده از این گروهک تروریستی نیز بررسی کرد.

این کارشناس حوزه ایران همچنین می گوید که هم تحقیقات خودش و هم گزارش های دیده بان حقوق بشر بر این نکته تأکید دارد که منافقین توهم توطئه دارند و استدلال های آن ها بسیار تخیلی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان تلخ منافقین؛ از تنفر عمومی تا مرگ هویتی!

پایان تلخ منافقین؛ از تنفر عمومی تا مرگ هویتی!