مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 11:152023-06-24اقتصادي

هرمزگان از بهترین مناطق کشور برای پرورش شتر است


هرمزگان از بهترین استان ها و مناطق کشور برای پرورش شتر است و دولت می تواند از این ظرفیت استفاده بیشتری کند.

- سینا فتحی زاده فعال اقتصادی حوزه دام صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: صنعت پرورش شتر یکی از با ارزش ترین بخش های حوزه پرورش دام در کشورمان است که با توجه به موقعیت خشک بسیاری از استان های کشور می تواند تقویت کننده زندگی مردم محلی و نیز ارتقای توان صادراتی کشورمان در این زمینه باشد.

وی با بیان این که پرورش شتر در استان های جنوبی کاملا به صرفه و اقتصادی و بازار هدف آن نیز در نزدیکی کشورمان قرار دارد، عنوان کرد: هم به صورت صادرات زنده و هم به صورت صادرات گوشت می توان این محصول را در سطح منطقه بازاریابی و به فروش رساند و منافع ارزی آن را برای کشورمان به ارمغان آورد.

فتحی زاده افزود: استان هرمزگان یکی از کانونی ترین استان های کشور در زمینه پرورش شتر است و این حیوان با آب و هوای هرمزگان سازگار است و می توان با تخصیص منابع بانکی به توسعه فعالیت و پرورش شتر در استان، صادرات قابل توجهی از این محل به کشورهای همجوار داشت.

این فعال اقتصادی عنوان داشت: شیر شتر نیز بسیار پر متقاضی است و چون وزن گیری این حیوان سریع است لذا در همه جنبه های اقتصادی دارای ارزش بالایی است و نباید به صنعت پرورش شتر در کشور بی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرمزگان از بهترین مناطق کشور برای پرورش شتر است

هرمزگان از بهترین مناطق کشور برای پرورش شتر است