مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-05بين الملل

عربستان و کویت سودای تصاحب میدان «آرش» را در سر دارند


دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده اند که میدان گازی آرش که آنها آن را «الدره» می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.

- دو کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس طی روزهای اخیر مدعی شده اند که میدان گازی آرش که آنها آن را الدره می نامند، صرفا متعلق به این دو کشور است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، دو کشور کویت و عربستان طی روزهای گذشته ادعاهایی را درباره میدان گازی آرش که این دو کشور شورای همکاری خلیج فارس آن را الدره می نامند مطرح کرده اند.

در جدیدترین ادعا، عربستان سعودی با تأکید بر اینکه مالکیت میدان گازی الدره (آرش) صرفاً متعلق به این کشور و کویت است از ایران خواست که مذاکرات درباره ترسیم مرزهای آبی را آغاز کند.

خبرگزاری رسمی عربستان به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه این کشور سه شنبه شب، مدعی شد که مالکیت ثروت های طبیعی در مناطق آبی تقسیم شده از جمله میدان گازی الدره (آرش) کاملاً و فقط متعلق به عربستان و کویت است و فقط این دو کشور از حاکمیت کامل بر منابع طبیعی این منطقه برخوردارند.

این مقام سعودی گفت: عربستان سعودی بار دیگر از ایران می خواهد که مذاکرات مربوط به ترسیم مرزهای شرقی منطقه آبی را که میان کویت و عربستان تقسیم شده آغاز کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان و کویت سودای تصاحب میدان «آرش» را در سر دارند

عربستان و کویت سودای تصاحب میدان «آرش» را در سر دارند