مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 12:002023-06-22سياسي

تمام تکالیف آیین نامه انتظام بخشی ضمانت اجرایی دارد


عنبری بااشاره به ویژگی های تعاریف،چارچوب مشخص،شفاف سازی،بهره وری،تعریف حاکمیت شرکتی ودر نظرگرفتن ضمانت اجرایی برای تکالیف تعیین شده گفت: - این آیین نامه آغازی براتمام حواشی شرکت های دولتی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت اقتصاد و دارایی، محمد عنبری در یک برنامه تلویزیونی گفت: از سال 82 آیین نامه تشکیل مجامع را داشتیم که به صورت ظاهر تشکیل مجامع و ارکان آنها می پرداخت اما این آیین نامه ای که امروز به آن پرداخته شد در 6 فصل تصویب و ابلاغ شده که در فصل اول تعاریف و کلیات را یکپارچه کرده و سپس تعاریف در حوزه شرکت های دولتی که بسیار مختلف بوده و امسال همه آنها یکپارچه شده و وقتی از شرکت تابعه یک شرکت دولتی سخن می گوییم کاملاً این مساله مشخص است.

وی با بیان اینکه امروز می دانیم که شرکت اصلی و یا تابع چیست و این برای اولین بار به صورت واحد و یکپارچه در حال رخ دادن است، تصریح کرد: فصل دوم درباره مجامع شرکت های دولتی است که بخشی درباره ارکان شرکت، ساختار و یا افرادی است که در این شرکت ها حضور دارند.

به عنوان مثال، اگر از همین امروز یک وزیر رییس مجمع عمومی یک شرکت است باید خود در جلسات شرکت کند چرا که نماینده وی دیگر مجاز به شرکت در این مجامع نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام تکالیف آیین نامه انتظام بخشی ضمانت اجرایی دارد

تمام تکالیف آیین نامه انتظام بخشی ضمانت اجرایی دارد