مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:302023-07-15اقتصادي

اجازه نمی دهیم برنج روی دست کشاورز بماند


وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر لزوم خرید برنج دپو شده توسط زنجیره های اصلی توزیع و واردکنندگان گفت: اجازه نمی دهیم برنج روی دست کشاورز بماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدعلی نیکبخت شامگاه جمعه در نشست شورای کشاورزی استان گیلان، اظهار کرد: گیلان قابلیت های کشاورزی خوبی دارد که البته بخشی از آن هنوز احصا نشده است.

وی با اشاره به نقش استراتژیک سه استان شمالی در حوزه تأمین مواد غذایی کشور افزود: گیلان، مازندران و گلستان نقش بی بدلیل در تولید برنج و ایجاد امنیت غذایی دارد.

وزیر جهادی کشاورزی با تاکید بر ضرورت حمایت از جامعه کشاورزی بیان کرد: حمایت از کشاورزان در واقع از حمایت از سبد امنیت غذایی کشور است.

نیکبخت با بیان اینکه گیلان 35 درصد برنج کشور را تأمین می کند، گفت: 30 درصد اشتغال مردم گیل و دیلم وابسته مستقیم به کشاورزی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 80 درصد اراضی گیلان به فعالیت های بخش کشاورزی اختصاص یافته است، اضافه کرد: طرح های کشاورزی مؤثر و موفقیت آمیزی در گیلان در حالا اجرا است که ساماندهی و تجهیز این پروژه ها مورد تاکید است.

نیکبخت با اشاره به محدودیت های حوزه تأمین غذایی، افزود؛ استان های شمال کشور با تولید محصولات کشاورزی از جمله گندم، برنج، چای، زیتون، مرکبات، آبزی پروری، دام و طیور جایگاه خاصی در تأمین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجازه نمی دهیم برنج روی دست کشاورز بماند

اجازه نمی دهیم برنج روی دست کشاورز بماند