مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 06:402023-07-03سياسي

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید


اگرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات جزیی را به مصوبه مجلس درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها وارد کرده، به نظر می رسد نگاه کلی مجمع به طرح مذکور حمایتی است و با رفع ایراداتی از جمله تلاش برای کاهش دعاوی مالک و مستاجر و هم چنین مکانیزم شناسایی اراضی خالی، - اگرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام ایرادات جزیی را به مصوبه مجلس درخصوص ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها وارد کرده، به نظر می رسد نگاه کلی مجمع به طرح مذکور حمایتی است و با رفع ایراداتی از جمله تلاش برای کاهش دعاوی مالک و مستاجر و هم چنین مکانیزم شناسایی اراضی خالی، مجمع این طرح را تایید کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها روز گذشته با چهار ایراد وارد شده از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام مواجه شد؛ ایراداتی که به نظر می رسد چندان جدی نیست و پس از رفع اشکالات توسط مجلس و دولت می تواند به تایید برسد.

از جمله ایراداتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام به مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها وارد کرد مغایرت ماده 6 این مصوبه درخصوص الحاق یک تبصره به قانون مالیات های مستقیم با سیاست های کلی امنیت قضایی و سیاست های کلی نظام قانون گذاری بود.

ماده 8 طرح مذکور مبنی بر تعیین و اعلام سقف یا میزان افزایش اجاره بها و هم چنین تبصره 3 ماده 11 درخصوص بررسی تایید یا رد فسخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید

ساماندهی بازار مسکن در یک قدمی تایید