مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 07:052023-07-11فرهنگي

پایان غربت مقبره الشعرای تبریز/نماد شهر اولین ها جان تازه می گیرد


مقبره الشعراء تبریز به عنوان نماد شهر اولین ها که آرامگاه استاد شهریار نیز است، بعداز سال ها در مسیر احیا قرار گرفته و غربت آن روبه پایان است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها؛ مقبره الشعرا نماد فرهنگ و هنر آذربایجان است، مجموعه ای که هویت تاریخی شهر را به یدک می کشد و همواره فرش قرمزش، زیر پای گردشگران ایرانی و خارجی گسترده است، مکانی که 400 شاعر و ادیب ایرانی از جمله اسدی طوسی، قطران تبریزی، خاقانی شروانی و همام تبریزی در این مکان آرام گرفته اند.

اگر نگاهی به پیشینه مقبره الشعرا داشته باشیم، در سال 1383 بازآفرینی مقبره الشعرا آغاز شد و از همان روز، وضعیت نابسامان و توقف عملیات عمرانی در این مکان ادامه گرفت تا اینکه بعد از گذشت سال های متمادی از عمر بلاتکلیفی یک پروژه، در نهایت طی یکسال اخیر و با پیگیری و بازدیدهای متعدد شهردار تبریز از این پروژه فراملی، صفه شمالی این پروژه افتتاح شد.

همزمان با بهره برداری از صفه شمالی مقبره الشعرا، سردیس 20 تن از مفاخر و مشاهیر مدفون در این مجموعه ادبی و فرهنگی توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز طراحی، ساخت و در محوطه این مقبره نیز نصب شده است.

پروژه عمرانی، فرهنگی مجموعه بزرگ مقبره الشعراء تبریز که طی همه این سال ها به دلیل برخی بی تدبیری ها و بی توجهی های مدیریتی نهادهای متو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان غربت مقبره الشعرای تبریز/نماد شهر اولین ها جان تازه می گیرد

پایان غربت مقبره الشعرای تبریز/نماد شهر اولین ها جان تازه می گیرد