مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 20:202023-07-07سياسي

طائب: غدیر زنده و بالنده است


حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب گفت: من کنت مولا و فهذا علی مولا در شرایط کنونی برای بقیت الله اعظم نیز جریان دارد و این یک حرکت جاری وساری بوده است که به حضرت موعود می رسد و برای دفاع از هویت و امامت امیرالمومنین باید بدانیم که آن ولایت علی مجسم در ولایت .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین مهدی طائب محقق و پژوهشگر عصر امروز در مراسم عید غدیر در بندرعباس گفت: غدیر در 18 ذی الحجه سال 10 هجری در منطقه خم در بین راه مکه و مدینه رخ داده است و پیامبر اکرم آنجا علی بن ابی طالب را به عنوان جانشین خود به مردم معرفی کرد.

وی افزود: جانشینی امیر المومنین برای پیامبر اکرم دو جهت عقلانی (برای تداوم رهبری جامعه با توجه به رو به پایان بودن عمر مبارک ایشان) و مصداقی ( انتخاب علی ابن ابی طالب) قابل بحث است و لذا از هر دو جنبه نیز رسول خدا حجت را بر مسلمانان تمام کردند.

به گفته حجت الاسلام طائب، رسول خدا باید تا زنده بودند، تکلیف جانشینی خود را روشن می کردند و لذا واقعه غدیر خم در حقیقت عقلانی ترین کاری بود که در آن زمان انجام گرفت تا دین خدا بر زمین نماند و جامعه اسلامی بداند که باید در تبعیت از چه کسی حرکت خویش را به پیش ببرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طائب: غدیر زنده و بالنده است

طائب: غدیر زنده و بالنده است