مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-05سياسي

انتقاد از باهنر : مردم به زور پای صندوق نمی آیند


مردم همچنان که حسب دستور به صندوق رای هجوم نمی آورد، به فرموده هم پای گیرنده های خاص نمی نشیند و با وجود صدها و هزارها شبکه و گزینه های دیگر؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه اطلاعات نوشت: انتخاباتی در راه است و جمهور مردم باید برای تعیین سرنوشت آماده شوند.

از این گزاره چه می توان دریافت؟ آیا همچنان که آقای باهنر رجل سیاسی قدیمی اصولگرا باور دارد، می توان الزامی حکومتی را بدرقه خانه مردم و رقبای سیاسی کرد و رسانه های رسمی به حکم سوابق و منزلتی که گوینده دارد یا برای خود می انگارد، به جامعه بقبولانند که فوج فوج به صندوق ها و مراکز اخذ آرای انتخاباتی رو کنید و از خواست های ما استقبال کنید؟ ‏یک مشکل بزرگ در انحصار این فکر سیاسی است که پنداشت گروهی قدرتمند در نهادهای برتر پارلمان و دولت را می توان و باید در امور سیاسی و اجرایی، حقیقتی لازم و لاجرم مقبول دانست؛ غافل از آنکه گاهی مقبولیت سیاسی با پشتوانه مردمی و برخورداری از رای اکثریت فاصله می یابد و حفره و شکافی میان افکار عمومی و قدرت سیاسی ایجاد می شود.

بحران ها و نا آرامی های پاییز سال 1401 و تناوب نامتعینی که در تکرار همسان آن در سنوات 98 و 96 روی هم گواهی بر همین شکاف سیاسی ـ و اگر نگوییم درّه عمیقی ـ است که به وجود آمده نادیده پنداشته شده و سرانجام به جای همدلی و درک متقابل، به تق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از باهنر : مردم به زور پای صندوق نمی آیند

انتقاد از باهنر : مردم به زور پای صندوق نمی آیند