مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 07:102023-06-30اجتماعي

برابری گونه های گیاهی ایران با اروپا


در حالی که به گفته مشاور سازمان حفاظت محیط زیست گونه های گیاهی ایران با اروپا برابری می کند ولی این اکوسیستم ارزشمند با تهدیداتی چون آتش سوزی و آفات روبروست و همین وضعیت اهمیت همکاری و هم افزایی نهادهای مختلف و مردم را دو چندان می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا ایران از نظر تنوع زیستی و ژنتیکی جزو بیست کشور برتر دنیا است به گونه ای که به گفته علی سلاجقه - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - ایران مرکز پیدایش بخش مهمی از ذخایر ژنتیکی ارزشمند جهان و مرکز اولیه و ثانویه تنوع گونه های مهم بیشماری از جمله گونه های گیاهی ارزشمند تجاری مانند گندم، سیب، زعفران، پسته، گل رز، انار، و گونه های گیاهی دارویی معطر بوده و به همان میزان از تنوع زیستی بسیار غنی برخوردار است.

بیش از 8600 هزار گونه گیاهی و تعداد قابل توجهی گونه های انحصاری در ایران، بخش های مهمی از کشور را در کمربند نقاط داغ تنوع زیستی دنیا قرار داده است.

رضا فرجی -مشاور معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست- نیز در یک برنامه رادیویی گفت: تعداد گونه گیاهی شناسایی شده در ایران با کل گونه های گیاهی در قاره اروپا برابری می کند.

تهدیدات پوشش گیاهی ایران؛ از آتش سوزی تا آفات و معدن کاری هادی کیادلیری - دبیر سابق مجمع کنوانسیون تنوع زیستی کشور- با اشاره به آمارهای موجود از سال 83


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برابری گونه های گیاهی ایران با اروپا

برابری گونه های گیاهی ایران با اروپا