مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 14:492023-07-14سياسي

شورای نگهبان یک نهاد فراقوه ای و تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز مهتابی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، - رییس دفتر شورای نگهبان استان کردستان گفت: شورای نگهبان یک نهاد مهم مستقل فراقوه ای و موثر و تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، بهروز مهتابی در سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه این هفته مسجد جامع سنندج با تبریک 26 تیرماه سالروز تاسیس شورای نگهبان، اظهار کرد: در سال 1357 با امامت امام راحل و با پشتیبانی مردم شجره نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت و به ثمر نشست.

وی خاطرنشان کرد: مردم ستون فقرات نظام اسلامی هستند و به همین منظور در همان نخستین روز های پیروزی انقلاب به دستور امام راحل مردم با شرکت در همهپرسی نوع حکومت را در ایران اسلامی تعیین کردند.

مهتابی با عنوان اینکه انقلاب اسلامی تنها نظامی است که نوع نظام و هم قانون اساسی آن توسط خود مردم انتخاب شده است، گفت: هیچ حکومتی در طول تاریخ به این شیوه نبوده که خود مردم در انتخاب و چگونگی تدوین قانون اساسی آن دخالت داشته باشند.

وی اضافه کرد: شورای نگهبان با هدف صیانت از قانون اساسی و دستورات اسلام شکل گرفت که شامل 6 نفر فقیه عالم و آگاه به زمان و 6 حقوقدانان استادتمام و برجسته کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شورای نگهبان یک نهاد فراقوه ای و تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است

شورای نگهبان یک نهاد فراقوه ای و تضمین کننده اسلامیت و جمهوریت نظام است