مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 19:502023-07-15سياسي

حرکت به سمت مشارکت بالا در انتخابات مجلس


سرپرست دفتر نظارت و بازرسی انتخابات خوزستان گفت: در انتخابات امسال مجلس به سمت مشارکت بالا پیش خواهیم رفت زیرا استحکام یک نظام به بالا بودن ضریب مشارکت آن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ابوالحسن معماری ظهر شنبه در نشست خبری که به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه اصلی شورای نگهبان، پاسداری از اسلام و ارزش های اسلامی و حفظ و حراست از قانون اساسی و اسلامیت نظام است.

معماری ادامه داد: شورای نگهبان نهادی است که از حقوق عامه بیش از نهادهای دیگر دفاع می کند و یکی از مسائلی که در اصل 170 قانون اساسی به آن اشاره شده این است که اگر شهروندی نسبت به قانونی شکایت داشته و به دیوان عدالت اداری مراجعه کرد، اگر خلاف شرع بود، شورای نگهبان باید مجدد آن را به دیوان عدالت ارجاع داده تا آن بخشنامه ابطال شود که این امر در راستای احقاق حقوق عامه است.

وی با اشاره به مسئله شفافیت مصوبات مجلس گفت: هر مصوبه ای که شورای نگهبان چه در بُعد مغایرت با شرع و چه در بُعد مغایرت با قانون اساسی دارد، آن را با دلیل بیان می کند؛ البته هیچ الزامی در بیان انتشار مشروح مذاکرات ندارد اما به دلیل امر شفافیت، خود در این اقدام پیش قدم است و شرح مذاکرات خود را در سامانه نظارت شورای نگهبان در دسترس عموم قرار می دهد؛ علاوه بر مشروح مذاکرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حرکت به سمت مشارکت بالا در انتخابات مجلس

حرکت به سمت مشارکت بالا در انتخابات مجلس