مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 14:302023-07-07سياسي

غدیر روز جدایی حق از باطل است


عید غدیر روز جدایی حق از باطل و روزی است که خداوند هستی را تفسیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های نمازجمعه بهاباد با تبریک عید سعید غدیر خم اظهار داشت: غدیر، روز تجلی و بروز و ظهور حقیقت است که حق از باطل و صف مومنان از کفار با ملاک و معیار ولایت حضرت امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) از یکدیگر جدا می شود.

وی افزود: از قربان تا غدیر که به عنوان دهه ولایت و امامت نام گذاری شده، پیام های مختلفی برای ما دارد و باید همواره به الگوسازی فرهنگ غدیر در جامعه توجه داشت و این روزها، بهترین زمان برای این امر است.

ابراهیمی بشکانی با اشاره به اینکه واقعه غدیر از مهم ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام(ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در محلی به نام غدیر خم، امام علی(ع) را به عنوان جانشین خود معرفی کرد، یادآور شد: پس از واقعه غدیر آیه اکمال نازل شد که می گفت: امروز دین شما را کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم و دین اسلام را برای شما پسندیدم.

امام جمعه بهاباد در بخش دیگری از سخنان خود از دست اندرکاران جشن های مردمی غدیر در دهه امامت و ولایت در شهرستان بهاباد قدردانی کرد و افزود: برنامه های بسیار خوب و با شکوهی در ایام دهه امامت و ولایت برگزار شد که جای تقدیر و تشکر دارد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غدیر روز جدایی حق از باطل است

غدیر روز جدایی حق از باطل است