مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 08:152023-06-22فرهنگي

تلاش برای حفظ میراث 5000 ساله در گناباد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد گفت: تداوم هنر سفالگری گناباد از 5000 سال پیش تا امروز و حفظ اصالت های آن یکی از ارزش های بارز این هنر است.

- حمیدرضا محمودی قوژدی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: سفال مند گناباد به واسطه تولید بدنه ای که در گذشته به شیوه بدل چینی از خاک کائولن داشت و نقش و نقوش آن روی سفال از شهرت خاصی برخوردار است.

وی مرغ، ماهی، خورشیدخانم و درخت زندگی را از نقوشی که بر روی سفال مند گناباد کشیده می شود، عنوان و اظهار کرد: سفال مند گناباد با سفال میبد، لالجین و.

بسیار متفاوت است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گناباد با اشاره به اینکه روستای مند گناباد یکی از هشت منطقه سفال خیز کشور است، تصریح کرد: قدمت هنر سفالگری در منطقه گناباد بر اساس آخرین یافته های باستان شناسی در منطقه به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد.

وی با بیان اینکه تداوم این هنر از 5000 سال پیش تا امروز و حفظ اصالت های آن یکی از ارزش های بارز این هنر است، عنوان کرد: خوشبختانه با اقدامات ارزنده و شایسته در سنوات گذشته که از دهه 40 تا امروز انجام شده، این موضوع منجر به حفظ و احیاء این رشته صنایع دستی در دوره معاصر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تلاش برای حفظ میراث 5000 ساله در گناباد

تلاش برای حفظ میراث 5000 ساله در گناباد