مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:202023-07-09پزشكي

پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری شهروندان است


سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری و همراهی شهروندان هستیم بر لزوم دقت و حساسیت بیشتر شهروندان در رعایت موارد بهداشتی دامپزشکی تأکید کرد.

- ایسنا/اردبیل سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل با بیان اینکه در پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری و همراهی شهروندان هستیم بر لزوم دقت و حساسیت بیشتر شهروندان در رعایت موارد بهداشتی دامپزشکی تأکید کرد.

مهدی فیضی 18 تیر در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در دام علائم کلینیکی خاصی ندارد، اظهار کرد: این بیماری در انسان بسیار خطرناک بوده و در صورت ابتلای انسانی اگر به موقع تشخیص و اقدامات درمانی انجام نگیرد می تواند جان فرد مبتلا را به شدت در معرض تهدید جدی قرار دهد.

فیضی تصریح کرد: مهمترین راه انتقال بیماری از طریق تماس با دام و ترشحات دام بیمار و نیز لاشه و آلایش خوراکی دام بیمار است و بنابراین لازم است شهروندان به توصیه همیشگی دامپزشکی توجه کرده و از خرید گوشت و آلایش خوراکی ناشی از کشتار غیرمجاز دام که بدون مهر بهداشتی و برچسب دامپزشکی می باشند، اکیداً خودداری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری شهروندان است

پیشگیری از بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو نیازمند همکاری شهروندان است