مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 06:252023-07-07پزشكي

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند


دانشیار گروه عفونی دانشگاه با اشاره به شناسایی 200 نوع بیماری مشترک بین انسان و دام در جهان گفت: بسیاری از این بیماری ها درمان پذیر هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهرداد حقیقی، با اشاره به شناسایی 200 نوع بیماری زئونوز در دنیا گفت: با توجه به شرایط اقلیمی، اکوسیستم و تنوع زیاد گونه های حیوانی، بیماری های مشترک انسان و حیوان در نقاط مختلف دنیا از گستردگی و شیوع زیادی برخوردار هستند.

وی، با توجه به آسیب های ناشی از این بیماری ها بر سلامت و بهداشت عمومی جامعه و زیان ها و بار اقتصادی وارده بر سیستم بهداشتی کشورها تاکید کرد: کنترل این بیماری ها دارای اهمیت بسیار زیادی است.

به گفته حقیقی، در ایران نیز با توجه به تنوع بافت شهری و روستایی، اقلیم ها و شرایط زیست محیطی متفاوت، این بیماری ها از شیوع و اهمیت زیادی برخوردار هستند.

این دانشیار دانشگاه، بیماری های زئونوز را عفونت هایی برشمرد که قابل انتقال از حیوان به انسان هستند و توسط باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها وحتی پارازیت ها به انسان منتقل شده و باعث بروز بیماری می شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، بیماری هایی نظیر تب مالت، تب کریمه و کنگو، سیاه زخم، سالک، توکسوپلاسموزیس، لپتوسپیروزیس، هاری و هیداتید را از جمله بیماری های مشترک انسان و حیوان عنوان کرد که هر سال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند

60 درصد بیماری های عفونی منشا حیوانی دارند