مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 13:502023-06-24سياسي

پزشکی دارای بیشترین آمار شاغلین در میان فارغ التحصیلان


رییس مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: بیشترین سهم اشتغال مربوط به دانش آموختگان علوم پزشکی است، بعد از آن دانش آموختگان علوم انسانی و در مرتبه بعد فنی و مهندسی بیشترین سهم را دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمقام معظم رهبری در دیدار با معلمان بر ارتباط تحصیل و اشتغال دانش آموختگان تاکید کردند که دغدغه بخش عمده ای از جوانان، جامعه و خانواده ها است و این موضوع در دستور کار وزارت علوم، بهداشت و آموزش و پرورش قرار گرفت.

وی ادامه داد: دانشگاه متولی تربیت نیروی انسانی ماهر است و علاوه بر آن وظیفه توسعه دانایی را بر عهده دارد دانشگاه ها در چرخه علم و فناوری بازیگر اصلی هستند ولی به این معنا نیست که وظیفه تأمین شغل برای دانش آموختگان برعهده دانشگاه ها باشد.

برهمین اساس دانشگاه ضامن تامین شغل برای دانش آموختگان نیست، تولید علم و تربیت نیروی انسانی ماهر دو بال نهاد علم هستند.

وزیر علوم نیز در برنامه ای که به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردند بر ایجاد ساز و کار آموزش مهارتی کنار آموزش تخصصی با رویکرد هدفمند، مستمر، و جدی در راستای تربیت، نیروی با مهارت مورد نیاز بازارکار و کاهش بیکاری دانش آموختگان تاکید کردند.

سهم ناچیز آموزش مهارتی در دانشگاهها طاهری نیا با اشاره به وضعیت موجود آموزش مهارتی گفت: آموزش مهارتی بر اساس اسناد بالادستی در ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پزشکی دارای بیشترین آمار شاغلین در میان فارغ التحصیلان

پزشکی دارای بیشترین آمار شاغلین در میان فارغ التحصیلان