مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-17سياسي

مهندسی انتخابات یا عمل به وظایف قانونی


اینکه عملکرد شورای نگهبان سؤالاتی را در افکار عمومی ایجاد کرده است، لزوماً به معنای ضعف این نهاد نیست، بلکه ناشی از کارکرد این نهاد و حساسیت ها و ظرافت های مأموریتی است که برعهده دارد.

- خبرگزاری فارس ـ حمزه خسروی: هر دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و یا مجلس خبرگان رهبری که برگزار می شود شورای نگهبان به مواردی مانند برخورد سیاسی و جناحی با کاندیدا، رد صلاحیت بر مبنای سلیقه شخصی، مهندسی انتخابات و عناوین مشابه متهم می شود.

در ادامه دلایلی که منجر به این نگاه می شود را بررسی می کنیم تا درستی یا نادرستی عمده اتهاماتی که در این رابطه به شورای نگهبان وارد می شود آشکار شود.

1- نکته اول آنکه در نقد نظارت شورای نگهبان بر انتخابات و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات های مختلف همواره باید چند قاعده کلی را مدنظر داشته باشیم؛ اولاً تصدی سمت های حاکمیتی در کشور نمی تواند بدون هیچ گونه شرایط و اوصافی باشد و نمی توان همه شهروندان یک جامعه را دارای حق انتخاب شدن دانست، چرا که مقامات عمومی نیازمند در نظر گرفتن شرایط سنی، جسمی، عقلی، تحصیلی، تابعیت و.

مطابق با شرایط و جایگاه آن مسئولیت است.

ثانیاً تعیین این شرایط در قانون وقتی کارآمد خواهد بود که شرایط تعیین شده با خصوصیات و ویژگی های هر یک از داوطلبان انطباق داده شود و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهندسی انتخابات یا عمل به وظایف قانونی

مهندسی انتخابات یا عمل به وظایف قانونی